بهارزاد؛ زاده‌ی بهار

روزی، جایی، دقیقه‌ای؛ خودت را باز خواهی یافت و آن وقت، یا لبخند خواهی زد یا اشک خواهی ریخت... (پابلو نرودا)

دورهمی کتاب

دورهمی کتابی که ازش حرف زده بودم رو شرکت کردم. در واقع خودم رو انداختم توی تصمیم به شرکت کردن تو اون دورهمی؛ چون بخاطر نخوندن کتاب هنوز مردد بودم. ولی به قول مامان رفتم که فضا دستم بیاد. به نظرم کار درست هم همین بود؛ به جای اینکه صبر کنم تا بشه دورهمی ماه بعد و منم کتابشو تهیه کنم و بخونم و آماده بشم و یکمم استرس داشته باشم بابت حضور و احیانا صحبت توی جمعی که اصلا نمی شناختمش، همون ماه شرکت کردم و فهمیدم چی به چیه.

بخوام جلسه رو توصیف کنم، مطلب طولانی میشه. پس بیخیال جزئیات میشم. در همین حد که به تناسب موضوع کتاب (1984) بحث از وقتی که من با یکم تاخیر بابت کلاس قبلیم رسیدم بهش، رسیده بود به حکومت ها و نحوه ی مدیریت ها و مبارزات. و اصطلاحات و مکاتبی که افراد حاضر توی صحبتاشون استفاده میکردن برای من آشنا اما بعضا نامفهوم بودن. و من احساس میکردم که تو یه جمع متفاوت قرار گرفتم که شاید نظر دادن و نظر شنیدن توش، مستلزم بالا کشیدن خودم از نظر اطلاعات باشه.

به هر حال، اون جلسه گذشت و برای دورهمی بعدی کتابی انتخاب شد که توی نظرسنجی، خودمم بهش رای دادم. در واقع هرکسی طبق معرفیِ معرفی کننده به کتابش رای موافق یا مخالف میداد. الان دارم فکر میکنم اگه کتابه همونی که فکر میکردم نباشه و از اون سبکی باشه که چندان هم ازش خوشم نمیاد، باز بخرمش و خودمو به دورهمی بعدی که خودمم به کتابش رای دادم و قبول شده برسونم، یا پولشو بذارم واسه یه کتاب دیگه که دوستش دارم؟ در واقع چندان هم بحث هزینه ش نیست؛ من گاهی تو همچین موقعیتایی با خودم میگم پول همین مورد مثلا ایکس رو میدم بابت اون کتابی که میخوام؛ چون خرید اون کتابه بیشتر از ایکس برام فایده داره.

اما تو این مورد نمیدونم دورهمی و کتابش بیشتر میصرفه (و ایضا بابت رایم مسئول هم هستم؟!) یا خرید یه کتابِ دیگه ی مورد علاقه م.

بدون شک دومی!

تصمیم کوچیک ولی کمی پیچیده‌ایه! با انتخاب دومی، دورهمی بعدی رو از دست میدم

حالا کتاب دورهمی بعدی چیه

مصائب زندگی صادقانه
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Designed By Erfan Powered by Bayan