بهارزاد؛ زاده‌ی بهار

روزی، جایی، دقیقه‌ای؛ خودت را باز خواهی یافت و آن وقت، یا لبخند خواهی زد یا اشک خواهی ریخت... (پابلو نرودا)

آمریکایی خفن vs ایرانی بی بخار... از این عنوان شرمسارم!

این روزا که سرم خلوت تره، دارم یه سریال آمریکایی می بینم. ژانر اکشن و در مورد یه افسر  CIA و ماجراهایی که پیش میاد و این مامور قهرمان بشردوست آمریکایی از ما بهترون باید ازش سر در بیاره!

جزئیات بیشتر از این قراره که تا الان سه فصل از سریال اومده.

فصل اول در مورد ماجراهای سوریه و یه فرد عربه و زد و خوردی که بین طرف مسلمون داستان و طرفِ نامسلمونِ داستان (!) پیش میاد. بذارید منصفانه در مورد فصل اول بگم که موقع دیدنش نمی تونستم به این نتیجه برسم که فیلم دقیقا چند درصد دنبال اسلام هراسی و چند درصد دنبال حق دادن به مسلمون هاست. ضمن اینکه یکی از مامورین CIA مسلمونه (هرچند اگر نظر منو بخواید، توی فیلم این مسلمون بودنش زیادم جذابیت نداره). البته این که این درصدهایی که گفتم رو چطور تقسیم کنیم، بازم تفاوت چندانی توی خوب نشون دادن آمریکا و سربازاش نداره و این واسه خودش یه مقوله جداست. یعنی به هر حال آمریکا همون خفنِ ناجی بشریته.

عربی حرف زدن و عبارات اسلامی مثل ان شاءالله و ... هم که دیگه نگم.

 

فصل دو چی؟ آمریکا بازم آدم خوبه ی ماجراست! (سوپرایز! -_-)

این بار داستان بیشتر توی ونزوئلاست و رئیس جمهورش که به نظر می رسه آدم درستی نیست. اسلام و شیعه و ماجراهاش تو فیلمای خارجی که چیز خیلی تازه ای نیست ولی وقتی دیدم این فصل قراره تو ونزوئلا باشه یه چیزی تو ذهنم دییینگ صدا کرد و یاد روابط ایران با ونزوئلا افتادم. نمی دونم تئوری توطئه بود یا نه ولی تو چند قسمت اول تو بخشای متعددی از فیلم حس می کردم دارن از گوشه ی تصویر یه چیزی رو نشون میدن: سه تا رنگِ سبز، سفید، قرمز. می دونید، شاید به این تحلیل و تفسیر بخندید و حس کنید متوهمم ولی راستشو بخواید اصلا، اصلا فکر نمی کنم همچین سیخونک زدن هایی به ایران توی فیلمای آمریکایی بعید باشه.

 

از فصل سه فعلا فقط نصفش رو دیدم. قضیه این بار اکثرا در مورد روسیه ست و پای جنگ اوکراین و ناتو هم وسطه. از این جا به بعد شاید یکم مجبور شم داستان رو لو بدم. اگه نخواستید بخونید، بندِ بعدی رو رد کنید و برید سراغ بندِ ستاره دار.

 

 

تا اینجای سریال، روسیه یه دور به عنوان تهدید مطرح شده اونم بخاطر یه پروژه و سلاح هسته ای که ساخته، و بعد دایره ی اتهام کوچیک شده در حدی که الان دیگه روسیه مقصر نیست بلکه یه گروه روسی متهمن. نمی دونم آخر فصل داستان به کجا می کشه اما پر واضحه که بازم تا این جا مامور CIA آمریکایی مون آدم خفن و بشردوست و از این حرفاست، ولی این بار از طرف خود اطلاعات آمریکا هم تحت تعقیبه.

 

 

 

*

کیفیت ساخت فیلم تو فصلای دو و سه بهتر شده. طوری که این آخریا دیگه من رو هم، که با همچین دیدگاهی داشتم تماشاش می کردم، هیجان زده می کرد!

می دونید کلا دارم به چی فکر می کنم؟

به فیلمایی که اونا می سازن و فیلمایی که ما نمی سازیم!

به سریالها و فیلم سینمایی های ایرانی که من حتی به زور نگاهشون می کنم و معمولا از اونایی که تماشا نمی کنم هم چیزای جالبی نمی شنوم. روابط خارج از عرف و ترکیه ای و نشون دادنِ دو سر طیفِ «زندگی لاکچری» یا «فلاکت و بدبختی»، تصور من از اکثر فیلمای ایرانیه.

آمریکا یا هر کشور دیگه ای، با همچین سریالی حتی اگه ایران و روسیه و سوریه و ونزوئلا و اسلام و فلان و فلان رو هم بد و ترسناک و قابل ترحم نشون نده، حداقل یه تصویر شیک و خوب از خودش داره به جا می ذاره. ولی فیلم و سریالهای ما شدن مصداقِ «مرا به خیر تو امید نیست، شر مرسان!».

سلام.

این پست رو خوندم داغ دلم تازه شد! 

بذار نگم که چقدر حرص می‌خورم ما از نظر فرهنگ‌سازی و رسانه عقب که چه عرض کنم، کلاً شوتیم! 

جذابیت کاراکتاری فرعی انیمیشناشون حتی از بازیگرای اصلی فیبم‌و سریالای ایرانی بیشتره!. حالا اینجا شاهد تولید انبوه سریال‌های فتحی ساز و فرهادی سازیم. خیانت و عشق و مسائل پیش پا افتاده مزخرفی که مایه اصلی سریالای ایرانیه.

سلام :)
هعی یاسی، هعی!
چی بگم واقعا

سلام 

میدونید من تا پارسال خیلی به ندرت فیلم ایرانی میدیدم، از پارسال که با بچه یه خرده ذهنم درگیر بود، گفتم برای استراحت فیلم ایرانی ببینم، همیشه آخر فیلم پوکرفیس میشم:)) خیلی کم فیلم خوب پیدا میشه، مخصوصا فیلم کمدی 

سریالای جدید نمایش خانگی هم که... :( 

 

سینمای آمریکا خیلی سرمایه گذاری کرده برای تسخیر افکار کل دنیا 

سلام :)
من آخرین سریالی که از صدا و سیما دیدم گاندو بود، اونم اول نمیدیدم، بعد از ارشیو شبکه سه دیدمش و طرفدارش شدم تا ادامه ش که تابستون پخش شد و از تلویزیون دنبالش کردم. نمایش خانگی هم اولین و اخرینش سریال مانکن بود. بعد تموم شدنش حرص اینترنتایی رو خوردم که سرش رفت!
داستان بعضا اعصاب خردکن فیلما یه طرف، بازیگرایی که دیگه نقش دیدنشون رو ندارم یه طرف!

شبکه نمایش خانگی مون که به فنا رفته. آدم هاش، لباس هایی که می پوشن و مدل مویی که میزنن یه جوریه. انگار مال یه سیاره دیگه است! ولی سینمامون فیلمهای شاخصی داره که دارم دوره شون میکنم. فیلمهایی مثل طلا و مس، زیر نور ماه، کودک و سرباز و...

فیلکهای خوب ایرانی که می شناسید رو میشه لطفا معرفی کنید؟ من فقط طلا و مس رو دیدم از فیلمهایی که اسم بردید

به زودی یه مطلب مینویسم و فیلم های ایرانی خوبی رو که دیدم معرّفی میکنم، ولی عجالتاً اینا رو داشته باشید:

خیلی دور خیلی نزدیک

به همین سادگی

زیر نور ماه

کودک و سرباز

دختر

امروز

یه حبه قند

و خلاصه همه فیلمهای سیدرضا میرکریمی. بعضی از اینها فیلمهای معروفی هستن و احتمالا دیدین. بعضی هم معروف نیستن ولی واقعا تماشایی و حال خوب کن هستن.

خیلی ممنونم از معرفیتون🙏🏻

با تمام قوا داره کار می کنه و این طرف ما دنبال فتواییم که تقیه رو امر امروز جلوه بده(!)

این تقیه تازگیا ماجرای خاصی داشته که بین این همه ماجرا گمش کردم؟
یا منظورتون خود تقیه کردنه؟
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Designed By Erfan Powered by Bayan