بهارزاد؛ زاده‌ی بهار

روزی، جایی، دقیقه‌ای؛ خودت را باز خواهی یافت و آن وقت، یا لبخند خواهی زد یا اشک خواهی ریخت... (پابلو نرودا)

یک سوال از یک حس

سلام.

تا حالا احساس دوست‌نداشتنی بودن کردین؟

اگه آره، چطوری حلش می‌کنین؟

راستش من یه بار گریه کردم و به روانپزشکم گفتم هیشکی منو دوست نداره 

گفت آره این حقیقت داره 

حالا می خوای چیکار کنی ؟ 

 

 

هیچی 

خیلی هم خوبه 

 

:(:
نمی‌دونم اگه اینو به خودم بقبولونم، به خودم لطف کردم یا ظلم :٫)
واسه شما جواب داد؟

عاوره 

می بینی که زندم 

جدی هیچ فرقی برای ما نداره که کسی دوستمون داشته باشه یا نه 

ما ارزشمندی مون رو از علاقه ی آدما به خودمون نمی گیریم که بخوایم از دستش بدیم 

فکر می کردم برای ما آدما مهمه که دوست داشته بشیم و اینو حس کنیم... الان با این حرفت یکم شک کردم به این فکر!
نمیدونم.. یعنی به نظرت، کیفیت زنده بودن علاوه بر باقی چیزا به این حس بستگی نداره؟

فقط پذیرفتمش و دیگه بهش فکر نکردم

این پذیرش بهت کمک کرد؟ بعدش دیگه حس بدی نداشتی؟

آره منم درگیرش شدم 

 به مرور تلاش کردن به خودم اهمیت بدم. برای خودم وسیله هایی خریدم که دوست داشتم ، به چهره ام رسیدم و خوشگل کردم و رفتم بیرون دور دور . برای خودم وقت گذاشتم  

یعنی سعی کردی به جای بها دادن به اینکه بقیه دوستت دارن یا ندارن، خودت خودتو بیشتر دوست داشته باشی؟ درست فهمیدم؟

اره

با کسایی ک دوستم داشتن صحبت کردم. 

حتی ب یه سری هاشون گفتم چند تا ویژگی خوب و دوست داشتنی منو بگید

بعد اعتماد ب نفس گرفتم. :))

 

اینم یه راهه :)) شاید انجامش بدم.
ولی میدونی، حس میکنم من حتی دیگه یه سری نظرای مثبت بقیه رو در مورد خودم باور نمیکنم؛ چون به نظرم چیزی که بقیه از من میبینن بدون این که بخوام با چیزی که هستم کمی فرق داره -_-
پس به نظرت احساس دوست داشته شدن مهمه؟

آره ولی برام مهم نبوده که دنبال راه حل بگردم. 

=))
چه جالب! چطوری میشه که این حس برات مهم نیست مها؟

می تونه بستگی داشته باشه 

می تونه بستگی نداشته باشه

 

اما آدم های زیادی هستن که زندن و زندگی می کنن در حالی که کسی دوستشون نداره 

 

منم همینطورم

 

دوست‌داشتنی بودت چیز خیلی خوبی هست 

ولی چیز ضروری ای نیست

 

تو دنیا کلی چیز مهم تر از دوست‌داشتنی بودن وجود داره 

جالبه حرفت هیپنوتیک جان :) فکر کنم باید راجع به این حس یه تجدید نظر داشته باشم.
ممنونم

گلب❤🍬

❤️😊

انگار دوستداشته شدن از طرف بقیه هیچوقت برام دغدغه نیست و نبوده. هرچی فکر میکنم خاطره‌ای یادم نمیاد که وقتی حس کردم توی جمع کسی دوستم نداره ناراحت شده باشم. احتمالا این آپشن رو ندارم. البته اینکه آدم بیخیالی در این زمینه هستم هم شاید بی تاثیر نباشه. 

که این طور..
جالبه :))
ممنون از توضیحت مها :)

آره بهم کمک کرد چون تا قبلش خیلی ضعیفم‌ کرده بود.

شاید بهتره سعی کنی احساس دوست داشته شدنو از چیزای دیگه دریافت کنی 

مثل حیونا و پت و گل‌‌ و گیاه

پس که این طور..
با گل و گیاه سر و کار داشتم ولی هیچ وقت به اینکه از طرفشون دوست داشته بشم فکر نکرده بودم :)) نگاه جالبی به نظر میرسه!

اره ممکنه ی وقتا حس کنی اونی ک میگن نیستی. 

خب پس تو خودت دنبال ویژگی های مثبت بگرد.... 

 

 

ب نظر من مقبولیت و محبوبیت مهمه. 

:,)
فکر کنم باید هم بگردم، هم بسازم :))

ممنونم از نظرت پاییز جان :)

بله 

قبلا تو وبلاگ هم نوشتم. 

بعد از کلی درگیری فکری الان به لین نتیجه رسیدم که دارم دنبال مقبولیت و محبوبیت جای غلطی می‌گردم  و هربار بین امید و ناامیدی گرفتار می‌شم ! 

من به این نتیجه رسیدم که باید ببینم خدا دوستم داره یا نه ، اهل بیت علیهم‌السلام دوستم دارن یا نه . شاید کلیشه‌ای باشه.. اما مهم مورد رضایت شخص اول جهان قرار گرفتنه . 

بعد هرچی به اون رضایته نزدیک‌تر میشم می‌بینم خودشون هم بهم عزت دادن و عزیزم کردن . هم من رو جذاب کردن و بقیه دوستم دارن...

 

می‌خوام بگم همه اون توجه و.. دست خداست . ما چرا این وسط درگیر حس و حال بقیه بشیم ؟! مسخره می‌کنیم ولی خدایی همه‌مون باید تو بیو بزنیم " و خدایی که به شدت کافیست.. " 

آره همین دیشب حس میکردم مزخرف و دوست نداشتنی و چندش آورم بعدش سعی کردم به آدمایی که صمیمانه دوستم دارن و بارها به اشکال مختلف اثبات کردن فکر کنم و وقتی یادشون افتادم آروم شدم

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Designed By Erfan Powered by Bayan